Zmiany w Triadzie przynoszą efekty

Zmiany w ofercie Triady zainicjowane w 2010 przynoszą pozytywne efekty w postaci wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale 2011 roku

Wymiana 10% hoteli z oferty, nowe kierunki wypoczynku, zmiany w zarządzie oraz intensywne działania zwiększające jakość i efektywność pozwoliły Triadzie zakończyć I kwartał 2011 kilkudziesięcioprocentowym wzrostem sprzedaży.

W styczniu 2011 roku Triada odnotowała aż 60-procentowy wzrost sprzedaży rok do roku. To efekt radykalnych zmian zapoczątkowanych przez Spółkę w minionych miesiącach, między innymi usunięcia z oferty 10% hoteli najsłabiej ocenianych przez klientów, wprowadzenia nowych kierunków podróży do katalogu Lato 2011, intensyfikacji opieki rezydentów nad turystami, a także zmian w zarządzie spółki.

Po wynikach sprzedaży w I kwartale 2011 widzimy, że obraliśmy bardzo dobry kierunek. Nasza strategia przynosi efekty -  mówi Piotr Zawistowski, Prezes Zarządu Triada S.A. – Pomimo trudnego początku roku, na który wpływ miały zamieszki w Egipcie i Tunezji, odnotowujemy obecnie wzrost liczby rezerwacji, co pozwala nam optymistycznie patrzeć na nadchodzący sezon letni  - dodaje.

Choć w lutym, kiedy rozpoczęły się niepokoje społeczne w Tunezji, biuro odnotowało kilkuprocentowy spadek sprzedaży w stosunku do tego samego okresu 2010 roku, już w marcu osiągnęło ponowny, aż 45-procentowy wzrost liczby sprzedanych wycieczek. Nasze starania zostały docenione przez klientów, którzy dali nam duży kredyt zaufania – mówi Piotr Zawistowski. – Kontynuujemy zmiany w spółce i liczymy na to, że dzięki takiemu podejściu zaufanie do marki Triada będzie nadal rosnąć  - dodaje.

Zaufanie klientów zaprocentowało w lutym i marcu br., kiedy Triada tak jak większość touroperatorów, zmuszona była na kilka tygodni wstrzymać wyjazdy do Tunezji i Egiptu. Aż 70% klientów, których dotyczyła ta sytuacja, nie zrezygnowało z podróży i wybrało inne oferty z katalogu Triady, przede wszystkim na Cyprze i w Maroku. - Dzięki temu udało się zminimalizować negatywne skutki tego kryzysu -  ocenia Piotr Zawistowski. Choć sprzedaż wycieczek do krajów północnej Afryki na sezon letni utrzymuje się na poziomie 30% ubiegłorocznych wskaźników, Triada przewiduje, że Egipt i Tunezja będą powoli wracać do łask. - Nie sądzę, aby już latem 2011 zainteresowanie tymi destynacjami powróciło do poziomu sprzed zamieszek, ale jestem przekonany, że dzięki różnorodności kierunków w naszej ofercie w nadchodzącym sezonie poradzimy sobie dobrze – dodaje.

Biuro podsumowało także sprzedaż oferty zimowej z sezonu 2010/2011. W porównaniu do zimy 2009/2010 odnotowano aż 35-procentowy wzrost sprzedaży wycieczek. Najpopularniejszymi kierunkami egzotycznymi w ramach oferty zimowej były Kuba, Meksyk i Wenezuela.

Natomiast z analizy dotychczasowej sprzedaży oferty letniej wynika, ze najpopularniejszymi kierunkami w nadchodzącym sezonie wakacyjnym będą Grecja, Turcja oraz Costa Almeria w Hiszpanii. - Przewidujemy, że lato 2011 będzie lepsze niż 2010 i z optymizmem patrzymy w przyszłość – podsumowuje Zawistowski.